WÓJT GMINY PRZYWIDZ ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Marszewskiej Górze WYMIAR CZASU PRACY – 1 ETAT
WÓJT GMINY PRZYWIDZ
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko
Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Marszewskiej Górze
WYMIAR CZASU PRACY – 1 ETAT
I. Wymagania niezbędne:
1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
2. wykształcenie wyższe,
3. posiadanie ukończonej specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U z 2024 r. poz. 1283 ze zm.),
4. doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 letni staż pracy, w tym minimum trzyletni staż pracy w jednostkach pomocy społecznej,
5. co najmniej 0,5 roku pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i z zaburzeniami psychicznymi,
6. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
7. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
8. biegła znajomość oprogramowania komputerowego stosowanego w pracy biurowej,
9. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
10. znajomość przepisów prawa z zakresu : ustawy o pomocy społecznej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, Kodeks Postępowania Administracyjnego, Kodeks Pracy, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych; II. Wymagania dodatkowe:
1. komunikatywność,
2. umiejętność pracy w zespole pod presją czasu,
3. samodzielność,
4. skrupulatność,
5. terminowość w realizowaniu zadań,
6. umiejętność logicznej interpretacji przepisów prawnych,
7. umiejętność wnikliwej analizy dokumentów.
8. doświadczenie zawodowe w zakresie obowiązków i zadań realizowanych na stanowisku, którego nabór dotyczy;
9. doświadczenie w kierowaniu zespołem ludzi;
10. doświadczenie w pracy w administracji publicznej ( samorządowej lub rządowej);
11. znajomość obsługi komputera i umiejętność korzystania z systemów informatycznych;
12. znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy Unii Europejskiej i programów krajowych, dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi, o pożytku publicznym i wolontariacie;
13. poczucie odpowiedzialności, kreatywność, dyspozycyjność.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. organizowanie i nadzorowanie pracy ŚDS,
2. kierowanie pracą i właściwym funkcjonowaniem ŚDS oraz reprezentowanie na zewnątrz,
3. nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy pracowników zatrudnionych w ŚDS,
4. przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej środków w realizacji zadań statutowych ŚDS,
5. nadzorowanie spraw bhp i ochrony przeciwpożarowej,
6. dbałość o zapewnienie i utrzymanie na wysokim poziomie standardów funkcjonowania ŚDS, promocja ŚDS i pozyskiwanie uczestników,
7. prowadzenie zajęć z uczestnikami ŚDS, terapii zajęciowej,
8. zatrudnianie i zwalnianie pracowników ŚDS,
9. zapewnienie i utrzymanie wymaganego zakresu i poziomu usług w ŚDS,
10. nadzór, kontrola i wykonywanie kontroli zarządczej w jednostce,
11. realizacja statutowych zadań ŚDS określonych w statucie tej jednostki,
12. stała współpraca z Wojewodą Pomorskim, jego przedstawicielami i innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań ŚDS,
13. współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Przywidzu w zakresie realizacji zadań ŚDS,
14. opracowywanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania ŚDS oraz sporządzanie sprawozdań,
15. zapewnienie bezpieczeństwa podopiecznym oraz pracownikom ŚDS w Marszewskiej Górze,
16. administrowanie mieniem wchodzącym w skład i będącym na wyposażeniu ŚDS w Marszewskiej Górze oraz ponoszenie odpowiedzialności za to mienie,
17. wykonywanie innych zadań powierzonych lub poleconych przez uprawnione osoby lub podmioty,
18. w ramach wykonywanych zadań, w celu zapewnienia integracji społecznej uczestników, Kierownik ŚDS zobowiązany jest do prowadzenie współpracy z: rodzinami, opiekunami i innymi osobami bliskimi uczestnika ŚDS-u, ośrodkami pomocy społecznej oraz powiatowymi centrami pomocy rodzinie, poradniami zdrowia psychicznego, szpitalami psychiatrycznymi i innymi zakładami opieki zdrowotnej, Gdańskim Urzędem Pracy, organizacjami pozarządowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, instytucjami kultury i organizacjami pracującymi na rzecz kultury i rozrywki, placówkami oświatowymi i pozostałymi placówkami świadczącymi usługi dla osób niepełnosprawnych, w tym: warsztatami terapii zajęciowej, zakładami aktywizacji zawodowej, spółdzielniami socjalnymi, centrami integracji społecznej i klubami integracji społecznej, innymi osobami lub podmiotami działającymi na rzecz integracji społecznej uczestników.
IV. Warunki pracy na stanowisku Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Marszewskiej Górze, planowane zatrudnienie od stycznia 2025 r.
• praca wykonywana jest w Środowiskowym Domu Samopomocy w Marszewskiej Górze ul. Głowna 5,
• w godzinach pracy Ośrodka,
• kontakt telefoniczny i osobisty z interesantami,
• praca na stanowisku kierownika ŚDS obok pracy biurowej wiąże się z wyjazdami służbowymi poza teren ośrodka,
• praca wykonywana jest w pozycji siedzącej, a także stojącej,
• praca wiąże się z przebywaniem z grupą osób w pomieszczeniach zamkniętych o podwyższonym poziomie hałasu,
• praca wymaga predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i porozumiewanie się z uczestnikami i pracownikami ŚDS oraz predyspozycji do pracy z osobami zaburzonymi psychicznie, • praca przy monitorze komputerowym,
V. Wskaźnik zatrudnienia w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy,
4) własnoręcznie podpisane oświadczenia o:
a) nieposzlakowanej opinii,
b) niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku wyboru kandydata na stanowisko konieczne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego),
c) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania w pełni praw publicznych,
d) o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na w/w stanowisku,
e) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
5) kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i wymagane w ogłoszeniu doświadczenie,
6) kserokopie świadectw pracy, oświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające posiadany staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem); w przypadku pozostawania kandydata w stosunku pracy i braku świadectwa pracy za ten okres —zaświadczenie o zatrudnieniu.
7) podpisana zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych o następującej treści: „Zgodnie z art. 6 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. U. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji na stanowisko Kierownika SDS w Marszewskiej Górze ".
8) pisemna, własna koncepcja programowa dotycząca funkcjonowania ŚDS
w Marszewskiej Górze,
9) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,
10) Wykaz złożonych dokumentów.
VII. Termin, miejsce i forma składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w sekretariacie Urzędu Gminy w Przywidzu ( pokój Nr 9 I piętro) lub przesłać pocztą na adres Urzędu (83-047 Przywidz, ul.
Gdańska 7) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy i w terminie do 17 grudnia 2024 roku
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na stronie internetowej BIP
(www.bip.przywidz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy w Przywidzu przy ul. Gdańskiej 7, 83-047 Przywidz.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji z RODO z dnia 27.04.2016r. UE 2016/679)
Wójt Gminy Przywidz
(-) Włodzimierz Michalski