Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych w Urzędzie Gminy Przywidz
Za zgodą Ministra Cyfryzacji w Urzędzie Gminy w Przywidzu otwarty został Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych zlokalizowany na parterze, pok. nr 1. Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych czynny jest w godzinach pracy Urzędu.
Co to jest profil zaufany?
Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji - to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Wykorzystując profil zaufany obywatel może załatwić sprawy administracyjne (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do urzędu.
W jaki sposób można założyć profil zaufany?
Dzięki prostej procedurze założenia konta na platformie ePUAP oraz potwierdzenia profilu zaufanego będą mieli Państwo możliwość załatwiania części spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Do założenia profilu potrzebny jest tylko dowód osobisty.
Aby założyć profil zaufany należy wejść na stronę www.pz.gov.pl, zarejestrować się, a następnie udać się z dowodem osobistym do punktu potwierdzającego profil zaufany.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (www.epuap.gov.pl) to system informatyczny służący udostępnianiu obywatelom oraz instytucjom publicznym usług administracyjnych drogą elektroniczną. To alternatywa dla papierowej administracji. System ePUAP daje możliwość załatwienia wielu spraw urzędowych przez internet. Z ePUAPem można kontaktować się z dowolnego miejsca (dom, praca, podróż) i w dowolnym czasie (weekend, noc, wakacje) - sprawy urzędowe można załatwiać przebywając nawet poza granicami Polski.
Szczegółowa instrukcja znajduje się w załączniku.